Trang tin tức sự kiện

The Determinants of Customer Satisfaction When Purchasing In-store Cosmetics in Vietnam

This study attempts to explore the determinants of customer satisfaction when customers purchase cosmetics in-store in Vietnam market.


Tác giả:      Pham Thi Lien, Do Ngoc Bich

In trong:      Chuyên san Kinh tế và Kinh doanh

Số:            Tập 32, Số 5, 2016, tr. 76-89

Ngôn ngữ:  Tiếng Anh

Từ khóa:     Customer satisfaction, cosmetics, marketing mix, service quality

Tóm tắt:    This study attempts to explore the determinants of customer satisfaction when customers purchase cosmetics in-store in Vietnam market. Additionally, this paper also explores the relationship of constructed variables with the main variable - customer satisfaction. This research adopts the quantitative research method. The data was collected from 300 clients who directly purchased the cosmetics in-store in the big cities of Hanoi, Ho Chi Minh City and Da Nang. Half of questionnaires were handed out at stores by the researchers and the rest was distributed on a beauty forum (social media) to maintain the validity and reliability of the collected data. The results of this study explored and confirmed the influences of visual appearance, marketing mix and service quality in forming customer satisfaction. Also, this paper highlights the combination of marketing and branding activities in generating customer satisfaction in cosmetic purchase.

>> Xem chi tiết


Pham Thi Lien, Do Ngoc Bich



Video
QC trái 1
Đại học Troy (Troy University)
Tuyển sinh các chương trình liên kết
Thăm dò ý kiến
Bạn cần loại thông tin nào trên web này?

Đối tác
Công ty CP XNK Bình Tây (BITEX) Công ty CP Đầu tư IMG Ngân hàng TMCP Quân Đội (MB) Ngân hàng TMCP Đầu tư và PTVN (BIDV) Viện kế toán Công chứng Anh và xứ Wales
Ngân hàng Việt Nam Thịnh Vượng (VPBank)
Tổng công ty Hàng không Việt Nam
Ngân hàng TMCP Đại chúng Việt Nam
Tập đoàn Tân Á Đại Thành